Etykiety IML (in-mould labels)

Technologia IML polega na łączeniu etykiety z opakowaniem bezpośrednio w trakcie procesu produkcyjnego opakowania. Etykieta wprowadzana jest do formy wtryskowej i zatapiana w opakowanie jeszcze w jego fazie płynnej. Zarówno opakowanie jak i etykieta wykonane są z tego samego tworzywa - polipropylenu (PP), istnieje więc możliwość ich łatwego recyklingu, a tym samym znacznego zmniejszenia wysokości opłat produktowych, obowiązujących w myśl Ustawy o Ochronie Środowiska.

Etykiety mogą być zadrukowane dowolną grafiką, w wielu kombinacjach farb i lakierów, zdobione za pomocą złocenia na zimno (cold stamping) oraz wykonane z różnych rodzajów folii:

  • matowych
  • błyszczących
  • gładkich
  • z efektem skórki pomarańczowej (orange peel) – lekko pofalowane i miękkie

 

Wykorzystując technologię IML możemy być pewni, że nasze opakowanie z nadrukiem będzie:

- odporne są na wodę, tłuszcz, zabrudzenia, promieniowanie UV i duże różnice temperatur

- najwyższej jakości - dzięki czemu opakowanie zyska na swojej atrakcyjności

jednorodne pod względem materiałowym, które można w pełni poddać recyklingowi

 

Zalety etykiet IML:

  • folia PP o grubości 57-100μm
  • trwałość
  • wysoka odporność 
  • doskonała jakość druku
  • wysoki poziom przewodzenia ciepła
  • odpowiedni poziom przenikalności powietrza
  • niezbędna sztywność
  • nienasiąkliwość
  • wysoka estetyka opakowania
  • niskie koszty końcowego opakowania

 

Technologia:

Ze względu na proces zgrzewania, poddawania opakowania i etykiety wysokim temperaturom (200-240°C) należy korzystać ze specjalnych materiałów, by uzyskać najwyższą jakość nadruku. Etykiety muszą charakteryzować się odpowiednim poziomem przewodzenia ciepła, przenikalnością powietrza i sztywnością. Najważniejszą cechą jest odpowiednia elektrostatyka. W trakcie umieszczania etykiet na formach, urządzenia muszą bardzo dokładnie wypozycjonować etykiety przed ich umieszczeniem na opakowaniu aby uniknąć przesunięć. Z racji tej, że produkt ten przeznaczony jest do kontaktu z żywnością, całość produkcji musi spełniać najwyższe standardy.

 

Etykiety IML mogą mieć charakter informacyjny lub dekoracyjny, różne rozmiary, kształt prostokątny wygięty dostosowany do opakowania lub okrągły aplikowany na wieczka. Stosuje się również kształty nietypowe dostosowane do potrzeb klienta. Wielkość etykiety zależna jest od znakowanego produktu, w tej kwestii najważniejsza jest czytelność i trwałość przez wiele lat.

 

Przeznaczenie:

  • rynek opakowań w branży spożywczej – zupy, sałatki, surówki, marmolady, ryby, śledzie, jogurty, twarożki, serki, sery twarogowe do serników, masło, margaryny itp.
  • branża chemiczna
  • branża higieniczna
  • branza kosmetyczna
  • branża budowlana
     
X